Ja ootaski meid sadamas “uus” laev. Väga nunnu näeb välja (pilt eelmises postituses).

Enda arvates läksime sadamasse varuga, aga jõudsime täiesti õigel hetkel. Juba hakati autosid peale panema. See võttis küll rohkem aega, kui harjunud oleme (ei mingit nutikat sadamat), sest ükshaaval lasti autod peale ja sätiti paika. Eks väike laev ka ja reisijaid jagus.

Praam oli muidu nagu praam ikka. Kõik vajalik olemas, midagi puudu nagu pole. Laudadele on fragmendid kaartidest joonistatud, võtsin oma kaardid ja reisipäeviku ka välja ja asusin täitma:). Vaatasin meie esimeseks päevaks plaanitud teekonna üle.

Taustal näha, et laudadel on kaardid

Kõige märkimisväärsem oli praamil teenindaja. Pole ammu nii jubedat kohanud. Meie jätsime sellepärast kohvid ostmata sealt. Ise ei saanud hakkama, aga kliendid olid süüdi. Purssis inglise keelt soomlasega ja oli pahane, kui ise keelega hakkama ei saanud. Üritas laevapiltetit müüa, aga lõpuks selgus, et neil olid olemas. Selle peale muidugi nähvas, et miks te siis ei öelnud, et teil olemas!!!

Sellel praamil tuleb pilet kohvikust osta (kui pole e-piletit ostnud) ja oi sellega oli jamamist. Väga harv oli juhus, kui kellelgi õnnestus rahulikult pilet ära osta. Istusime veidi liiga lähedal ka kohvikule, kuigi kuskile väga kaugele sealt istuda ka poleks saanud (ainult välja) ja tädi loomulikult valju häälega torises ja pahandas.

Saaremaa paistab!

Kui kohvimasin ei töötanud tal leti taga, siis läks loomulikult tohutult närvi, torises ja riidles. Tuli leti tagant välja leti peal asuva kohvimasina juurde, kus oli ärritunud, kui klient miskit küsis… jne jne jne

Vaatasin praami selle pilguga, et kas Minu Rada kaardid sobiks sinna müüki. Sobiks ilusti, aga selline teenindaja …. Kes sealt julgeb osta? :)

Praamisõit tundus kohe pikem “tänu” sellisele nõmedusele, aga jõudsime siiski kohale. Sadamas käisime kohvikust läbi, viisime Saaremaa ja Hiiumaa kaardid müüki. Mõtlesime algul seal kohvitada, aga ei olnudki enam kohvi isu ja sõitsime edasi.

Pulli pank

Võtsime suuna Ööriku kiriku juurde. Kaarti tehes leidsin selle koha ja tundus väga äge. Teel märkasime pruuni silti Pulli pangale. Keerasime ringi ja läksime vaatama. Ühed soomlased olid ka uudistamas. Pank polnud suurem asi (või me ei osanud üles leida?), aga vaated olid ilusad. Ja alati on tore midagi plaanivälist ka avastada.

Ööriku kirik asub kruusatee ääres (mitte eriti pikk maa), aga oli seda väärt. Veidi kehvas seisukorras, aga ilus. Pildistasime igast küljest.

Ööriku kirik

Käisime Orissaares pubis söömas (sest pidin pakiautomaati hommikul tellitud kaardid postitama), oli ok. Ärasõites vehkis üks naine kätega me suunas - selgus, et olin käekoti maha unustanud!!! Tore, et märgati ja nii kiirelt reageeriti. Vedas! Edaspidi ma jätsin käekoti autosse:)

Järgmiseks avastuseks oli Maasi Ordulinnus. Selle koha avastasin ka kaarti tehes ning olin väga üllatunud, et ma sellest kunagi kuulnud ei olnud! Maasilinnuse pidid saarlased ehitama karistuseks 1343.a Jüriöö ülestõusu eest, mil nad Pöide linnuse purustasid ja kõik seal olnud sakslased tapsid.

Alguses hakkasime kahtlema, et kas see ainult ongi - natuke kinnivajunud varemeid katuse all - aga olin pilte näinud ja otsisime edasi. Tuleb trepist alla minna ja üsna märkamatust avausest sisse. Väga hästi säilinud. Põnev. Kindlasti tasub külastada!

Järgmiseks otsisime üles Saaremaa Stonehenge`i (Blesta kivid). Selle koha leidsin tänu Instagramis nähtud pildile! Nii ilus pilt oli, et ilmtingimata oli vaja vaatama ja pildistama minna:). Pilti nägin peale seda, kui kaart oli valmis, aga õnneks on tegemist täidetava kaardiga, kuhu saab ise kohti lisada. Mulle meeldis selle joonistamine kaardile reisiks valmistudes väga. Reisil lisasin fotoka kleepsu, sest ega seal kaua midagi vaadata polnud. Põhirõhk oli ikka pildistamisel:)

Saaremaa Stonehenge ehk Blesta kivid

Aga on äge koht ja tasub kindlasti vaatamas käia. Väikesem, kui pildilt tundus (tegemist oli droonifotoga), aga eks sõltub pildilt ka. Minuga pildilt peaks õige suuruse aru saama.

Olime juba päris palju jõudnud, aga mõned kohad olid veel esimesele päevale planeeritud ja jäid Kuressaarde sõites teele. Koigi raba jaoks tahaks järgmine kord rohkem aega varuda. Sel korral kõndisime vaatetornini, kust avanes ilus vaade. Sinna viis tee läbi metsa ja raba algas tegelikult pigem sealt vaatetornist. Järgmiseks korraks jäi rada ümber järve:)

Koigi raba, vaade vaatetornist

Tegime kiire peatuse Kaali kraatri juures, sest seal oleme varem ka käinud. Aga jäi teele ja taas kord hea pildistamise variant.

Kaali kraater
Istudes Kaali kraatri ääres

Suundusime öömajja, mis polnudki nii lihtne, sest Urve (GPS) juhatuste järgi sattusime teetööde pärast tekkinud tupikusse, aga õnneks ringiga sai teiselt poolt tänava otsast sisse. Öömaja vastas asus suur tasuta parkla ja majutus ise oli stiilne (Vinoteegi Residents, soovitan). Eraldi sissepääsuga ja väga suure vannitoaga.

Meie öömaja, Vinoteegi Residents

Õhtusöögiks valisime Vinoteegi resto, millele oli reklaam öömajas ja et saame -10%, aga unustasime küsida allahindlust! Sest restos läks päris kaua aega. Kuulsime, kuidas teenindaja ütles, et tema täna üksinda. Valik polnud ka menüüs just suur. Mina võtsin lamba ja mees metssea. Lisaks snäkid, mis olid ok, aga ei midagi enamat.

Jalutasime öömajja tagasi ning puhkasime mõnusast päevast.