Oli kord suvi...
Nii mõnus on reisipäevik lahti lüüa ja meie augustikuist puhkust meenutada.

Teine päev, 4.august

Mis plaanis:
  • Sõrve poolsaar - tuletorn, Ohessaare

• Järve rand ja Mändjala rand.

Jalutasime keskväljakule kohvikusse hommikust sööma. Mõnus.

Omlett, härjasilmad, latted. Täitsin kaarti - kus eile käisime ja plaanisin kuhu täna minna.

Ilm oli muutlik - pilvine, vahelduvad vihmahood. Aga üldiselt meil vedas, sõitsime vihma eest ära ja sadas siis, kui sõitsime autoga.

Sõrve tuletorn

Võtsime suuna Sõrve poolsaarele - uskumatu, et me polnud kumbki varem käinud! Tundub, et asub nii kaugel:) Tuletorn on väga äge!

Veidi trepiastmeid:)

Ronisime tippu. Polnud varem sellele mõelnud, et Läti on nii lähedal! Läti on ju ikka Lõuna-Eestis lähedal ja Pärnu juures … :)

Vaade tornist

Sääre tipp oli ka äge. Natuke nagu Sääretirp Hiiumaal, aga sellega võrreldes pisike:). Üllatavalt palju rahvast oli, eriti palju lätlasi, aga ka leedukaid. Ostsime magneti ja 2 postkaarti - ühe neist võtsin järjehoidjaks.

Maailma äärel

Nautisime jäätisekokteile ja seejärel suundusime Ohessaarde, kus pank ning inimeste ehitatud kivitornid. Ja tuulik, kus kohvik ja saab ööbida (tuletorni juures oli suur reklaam).

Sääre tipust vaade tornile

Esimesed kivitornid saabusid ootamatult juba Ohessaare sildi juures. Arvasin, et need pangal. Hea, et märkasime viimasel hetkel. Ilusad. Mulle meenus Pinnacles rahvuspark Lääne-Austraalias. Ainult, et seal looduslikud kivimoodustised, siin inimeste tehtud. Ega eriti liikuda ei mahugi nende vahel enam.

Ohessaare kivitornid (sildi juures)

Tuulik oli selles mõttes mulle pettumus, et ööbida oleks seal lahe ilmselt (kuigi see võiks olla vaikses ja rahulikus kohas, mitte ümbritsetud kohvikust ja parkla kõrval), aga kohvik oli kuidagi kohatu. Lihtsalt mingid putkad tuuliku ümber, millel polnud mingit seost tuulikuga. Ei teagi, mida ma siis ootasin, tuulikusse ju ei mahu kohvik (eriti veel lisaks öömajale). Aga midagi stiilsemat ja sobivamat…

Ohessaare pank

Pank ise oli suhteliselt pisike ja kivitorne vähe. Hea, et neid teisi märkasime. Need olid ikka palju ägedamad. Mõned ilusad pildid ikka sai. Ilmselt Panga pank on ära hellitanud?:)

Kivitornid Ohessaare pangal

Asusime tagasiteele Kuressaarde ning otsima Järve randa ja Mändjala supelranda. Ei olnudki nii lihtne.

Google Maps näitas nagu need asuks samas kohas. Samas tee ääres oli mitu parklat, kust viis tee randa.

Me Google´i juhatusel läksime hotelli juurde ja oli kena rand. Järgmine kord põikaks mõnest teisest kohast sisse. Ilma rannas käimist ka ei soosinud.

Tagasi öömajas puhkasime veidi. Öömaja ise on väga luksusliku stiiliga. Ainus probleem, et õhutada ei saa. Aken oli lahti, aga õhk ei liikunud. Konditsioneeri ei olnud. Hoolimata pilvisest ja vihmasest ilmast, oli väga umbne. Õhtul oli ka veidi lärmi, seinad polnud just helikindlad, aga mõnus eraldi sissepääs ja kõik vajalik oli olemas.

Õhtust läksime sööma vanasse tuttavasse La Perlasse - minu lemmik söögikoht Kuressaares. Hea toit, normaalsed hinnad. Sellega võrreldes tundus eelmise õhtu söögikoht pettumusena. Kallim ja üldse mitte nii hea.

Päeva pärl: Sõrve tuletorn ja poolsaar